Imprimeix

15 caminants infatigables, atrevits aventurers, amics de la muntanya i la natura, viuen una experiència inoblidable.

El diumenge 29 d’abril sona el meu despertador a les 6 de la matinada, esmorzo lleuger i m’adreço cap al CMH per trobar-me amb la resta de companys de l’excursió per Montserrat “La transmontserratina”. Allà em trobo a Cisco i Cristóbal (cap de la sortida) que em presenten a Dani, Antonio i Juan, habituals des de fa anys de les excursions per Montserrat. Allà també estaven Quim (escalador i company de pràctiques al CMH) i Maria (apassionada de les aventures, no es perd ni una).

Estem tots inquiets, emocionats i amb ganes de posar-nos en marxa cap a Montserrat. Agafem els cotxes i ens trobem al pàrquing de Can Maçana a la resta dels components: Maria, Paco, Cèsar, Anna, Nora, Joan i Mercè. Després de les presentacions i d’uns minuts necessaris per a la logística, fem la foto de família i iniciem el repte: recórrer Montserrat de punta a punta pujant 5 cims de més de 1.000 metres.

Des del pàrquing de Can Maçana comencem pel camí de la Roca Foradada. Els primers moments són engrescadors, tothom parlant de manera animada, explicant aventures i experiències viscudes. Als pocs minuts, arribem al camí que ens porta al Refugi de Vicenç Barbé. És en aquell moment que Cisco ens diu adéu a tots i marxa corrent. Cisco volia fer el recorregut a ritme de cursa. Vàrem gaudir de la seva companyia molt poquet. Ell va fer el recorregut en una mica més de 4h.

Els altres 14 aventurers continuem caminant pel camí fins a La Portella. Allà ens trobem la primera grimpada important. Ens ajudem els uns als altres per superar amb seguretat el pas. L’energia del grup està en el seu zenit: veus d’ànim, mans per ajudar i moltes bromes, van omplir el lloc.

Una mica més endavant, arribàrem al Refugi de Vicenç Barbé. Una parada tècnica per acomodar la roba i menjar alguna cosa i seguim! Antonio ja pronosticava que a aquell ritme se’ns faria de nit, pronòstic que si seguiu llegint veureu si es compleix. El camí es preciós. Es camina per un bosc i de tant en tant els arbres deixen veure un increïble paisatge vertiginós cap el sud de Montserrat.

Arribem fins al Coll de Porc, obertura ombrívola al camí, on vàrem fer un entrepà i explicar uns acudits. L’Anna va mostrar la seva ampolla d’aigua, bonica, rodoneta i... mooooooolt petita, jajaja. Vam fer molta broma amb la ampolla, ella era de les que més reia.

Vàrem passar pels colls del Miracle i de les Comes i després d’una baixada empedrada i relliscosa, vam superar la darrera pujada fins arribar al primer cim: El Montgròs. No hi ha paraules per descriure quina sensació es té en arribar al cim. Un cim rom i allargat, amb unes vistes meravelloses de pràcticament tota la muntanya.

La baixada és molt empinada per un bosc frondós. Passem pel costat de La Salamandra i creuarem pel Pas de la Salamandra, un pas angost  on no cal estirar els braços per tocar els dos costats de la paret. Seguim baixant fins La Font de la Cadireta i, després d’abandonar el torrent de Migdia,  el camí ens porta pel costat del Camell de Sant Jeroni fins a les Pinasses. Allà dinaríem, però abans vàrem pujar a l’Albarda Castellana, el segon cim de més de 1000 metres! Des de l’Albarda Castellana vam descobrir un grup de cabres que, sense cap inquietud, ens miràvem despreocupades. Semblàvem més interessats nosaltres en elles que elles en nosaltres.

Després de dinar i descansar una estoneta, Antonio ja estava dret recordant-nos que se’ns faria de nit i Cèsar agafava posició per fer una migdiada. Va ésser un moment engrescador! Tot i que a tothom li venien ganes de descansar una mica més, al preguntar qui volia fer el cim de Sant Jeroni, ningú va dir que no. La pujada a la Miranda de Sant Jeroni la vam fer pel camí nou de Sant Jeroni i sent diumenge, estava ple de turistes amb càmeres de fotos, senyores maquillades amb talons,  senyors mudats amb pantalons de pinces i nosaltres amb bastons i botes de trekking. En aquell moment, m’hagués agradat tenir a ma una camisa i una mica de gomina per estar en sintonia.

Després de baixar de la Miranda de Sant Jeroni, de seguida vam deixar els camins nou i vell de Sant Jeroni i agafarem el camí va per la Serra de les Lluernes. Allà visitàrem la base del Cavall Bernat i cim de l’Elefant. L’accés a l’Elefant és tècnicament molt fàcil però és exposat. Per aquesta raó, Joan, Cristòbal i jo mateix vam estar preparant una sèrie de passa mans per assegurar la pujada i la baixada. A punt d’arribar a dalt, hi ha un pas molt estret i va ser un moment a on els més àgils es van poder lluir. Al cim, Maria va voler fer una acrobàcia i va fer una vertical. Tothom es va quedar mut al veure-la fer la vertical tan a prop del precipici. Una foto val més que mil paraules!

De baixada vam visitar les ermites de San Salvador, Sant Benet i Santa Anna. A aquesta última el grup es va dividir per continuar al cinquè cim o cap el Monestir, ja era tard i uns quants havien de marxar. Després d’acomiadar-nos amb una mica de pena, la resta del grup ens vam dirigir al camí nou per la drecera de Trencabarrals. per completar el recorregut. Ara el camí tenia sempre a la esquerra la visió del Monestir i just quan passàvem, van repicar les campanes, omplint la vall del so embolicador.

Pocs minuts després vam arribar Les escales de Jacob, ja a tocar de la Miranda de Santa Magdalena (cinquè cim!). Al arribar encara lluïa el sol. Ens vam felicitar tots, va ser un moment molt emocionant. Estàvem pletòrics. Allà les forces van tornar com per art de màgia. Després d´uns minuts per fer-nos fotos i menjar alguna cosa, vam decidir baixar pel Camí de Sant Miquel, passant pel Pla de les Taràntules i el funicular de Sant Joan. Aquest camí és ample i suau, ens va servir per petar la xerrada tranquil•lament i comentar els moments viscuts durant la jornada.

Gràcies a tots per compartir aquesta aventura, espero que tots hàgiu gaudit tant com jo.

Adolfo Benítez

Estudiant en pràctiques de Guia de Muntanya al CMH

Buy cheap web hosting service where fatcow web hosting review will give you advices and please read bluehost review for more hosting information.